GAZA 2

GAZA 2

gaza 3

gaza 3

gaza

gaza

gazajhj

gazajhj

Monday 25 August 2014

Info: Yang mana satukah Masjidil Aqsa?




Info: Yang mana satukah Masjidil Aqsa?

Walaupun info ini sudah kami nyatakan pada post-post lama kami, tetapi ada baiknya kami kongsikan sekali lagi memandangkan admin lihat ramai yang masih terkeliru tentang kedudukan Masjidil Aqsa.

Fakta ini adalah fakta yang tepat daripada tokoh-tokoh perjuangan Palestin yang telah ditemui oleh kami, ada antaranya kami telah jemput datang ke Malaysia. Malah ada antara admin yang pernah menjejakkan kaki ke perkarangan Masjidil Aqsa dan mendengar sendiri penerangan daripada Imam Masjidil Aqsa.

Seperti yang anda lihat dalam gambar, terdapat dua buah masjid besar yang ditunjukkan dengan anak panah. Satu yang berkubah kuning, dan satu lagi berkubah hitam, kelabu. Soalannya, yang mana satukah Masjidil Aqsa?

Jawapan: Masjidil Aqsa adalah KESELURUHAN KAWASAN yang berada dalam garisan kotak hitam itu termasuk QUbbatus Sakhrah (kubah kuning) dan Masjid Qibly (kubah hitam kelabu). Kawasan itu luasnya 144 ribu meter persegi dan mampu memuatkan lebih 500 ribu jemaah dalam satu masa. Bahkan, anda tunaikan solat di mana-mana masjid atau kawasan lapang dalam kawasan itu akan mendapat pahala 500 kali ganda seperti dalam hadis Nabi;

"Solat di Masjidil Aqsa mendapat pahala sebanyak 500 kali ganda, dan solat di masjidku ini (Masjid Nabawi) mendapat pahala sebanyak 1000 kali ganda, dan solat di Masjidil Haram mendapat pahala sebanyak 100 ribu kali ganda" (H.R Ibnu Majah)

Dua buah masjid yang anda lihat bertanda anak panah itu ialah masjid besar yang berada dalam kawasan itu. Terdapat lagi masjid-masjid kecil yang lain yang juga dikira sebagai Al-Aqsa. Malah terdapat juga masjid bawah tanah! 

Jadi semoga tiada lagi pembaca yang keliru.

No comments: