GAZA 2

GAZA 2

gaza 3

gaza 3

gaza

gaza

gazajhj

gazajhj

Friday 15 November 2013

Kahwin (part 2)

Sebelum aku bernikah, banyak yang kena prepare..
rohani, jasmani, material dan psikologi..
kahwin tu bukan resepsi semata-mata tapi kahwin tu adalah gabung/join/himpun/ikat dua insan yang tidak pernah kenal sebelum ini,
dua buah keluarga yang berbeza way of life, pandangan hidup dan cara didikan..
dua tempat atau negeri yang tidak pernah dilawati sebelum ini,
dan tentunya dua jantina yang berbeza fitrah hidup "why men don't listen? why women can't read maps?"

hati meronta-ronta nak kahwin, rawannya hati bila fikirkan fitrah Islami baitul muslim..
aku cakap aku ready, tapi Dia lagi Maha A'lim yang aku tak ready lagi..

hold dulu, sampai masa Dia kata "kun!" aku sendiri tak boleh lari..
Dia nak ajar aku agar yakin dengan janji-Nya..

yakin yang masa itu pasti akan sampai, cepat atau...
lambat sahaja..

No comments: